Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2013

 Δομικό Σχεδιάγραμμα για το θέμα: «Έχει μορφωτική αξία η Τέχνη;»

Πρόλογος
  • Ορισμός της βασικής έννοιας (τέχνη).
  • Μερική ανάλυση του-προβληματισμός στο δίλημμα «η τέχνη για την τέχνη» ή «η τέχνη για την παιδαγωγική».

Κύριο μέρος
  • Επέκταση και ανάλυση των προβληματισμών του προλόγου.
  • Δοκιμότερη η προσέγγιση της τέχνης όχι «εξωκαλλιτεχνικά», αλλά ως αισθητική προσέγγιση. Όχι τόσο η «στρατευμένη» όσο η καθαρά ελεύθερη,  αυτάρκης καλλιτεχνική δραστηριότητα προκρίνεται τον παιδαγωγικό της ρόλο.
  • Διαφορά του διδακτικού περιεχομένου της τέχνης από εκείνο της επιστήμης.
  • Αφετηρία της μορφωτικής της επίδρασης η επαφή της ατομικότητας, της μοναδικής, πρωτότυπης μορφής από τη ζωή και τη φύση.
  • Το έργο τέχνης ξεπερνά τα στενά χρονικά όρια του παρόντος. Είναι και γίνεται καθολικό και διαχρονικό κτήμα, πανανθρώπινο.
  • Η τέχνη ως έκφραση προσωπικών ψυχικών καταστάσεων και ανθρωπίνων συναισθημάτων (ευαισθησία, «ιδιαιτερότητα» καλλιτέχνη).
  • Η τέχνη «ακουμπά» την ψυχή, προκαλεί εξευγενισμό του συναισθηματικού κόσμου μας.

Επίλογος

·         Είναι ανάγκη η Παιδεία να συνδυάζει διανοητική καλλιέργεια και αισθητική συγκίνηση. Να «θεραπεύει» το νου αλλά και το συναίσθημα.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου