Δομικό Σχεδιάγραμμα για το θέμα: «Έχει
μορφωτική αξία η Τέχνη;»
Πρόλογος
- Ορισμός της βασικής έννοιας
(τέχνη).
- Μερική ανάλυση
του-προβληματισμός στο δίλημμα «η τέχνη για την τέχνη» ή «η τέχνη για την
παιδαγωγική».
Κύριο μέρος
- Επέκταση και ανάλυση των προβληματισμών
του προλόγου.
- Δοκιμότερη η προσέγγιση της
τέχνης όχι «εξωκαλλιτεχνικά», αλλά ως αισθητική προσέγγιση. Όχι τόσο η
«στρατευμένη» όσο η καθαρά ελεύθερη,
αυτάρκης καλλιτεχνική δραστηριότητα προκρίνεται τον παιδαγωγικό της
ρόλο.
- Διαφορά του διδακτικού
περιεχομένου της τέχνης από εκείνο της επιστήμης.
- Αφετηρία της μορφωτικής της
επίδρασης η επαφή της ατομικότητας, της μοναδικής, πρωτότυπης μορφής από
τη ζωή και τη φύση.
- Το έργο τέχνης ξεπερνά τα στενά
χρονικά όρια του παρόντος. Είναι και γίνεται καθολικό και διαχρονικό
κτήμα, πανανθρώπινο.
- Η τέχνη ως έκφραση προσωπικών
ψυχικών καταστάσεων και ανθρωπίνων συναισθημάτων (ευαισθησία,
«ιδιαιτερότητα» καλλιτέχνη).
- Η τέχνη «ακουμπά» την ψυχή,
προκαλεί εξευγενισμό του συναισθηματικού κόσμου μας.
Επίλογος
·
Είναι
ανάγκη η Παιδεία να συνδυάζει διανοητική καλλιέργεια και αισθητική συγκίνηση.
Να «θεραπεύει» το νου αλλά και το συναίσθημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου