Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013

Από το βιβλίο του Γ. Κρουσταλλάκη, Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΗΜΕΡΑ, Τόμος Β΄ , σχολική διάγνωση, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΛΥΧΝΟΣ:

Ψυχολογική κατανόηση του μαθητή και αγωγή (απόσπασμα):

"...Στην εποχή μας, θεμέλιο και αφετηρία της παιδαγωγικής πράξεως, παγκοσμίου κύρους, αποτελεί η αρχή της ψ υ χ ο λ ο γ ι κ ή ς  κ α τ α ν ο ή σ ε ω ς  του μαθητή (comprehension psychologique), δηλαδή της διαγνώσεως της προσωπικότητάς του και της βάσει των πορισμάτων αυτής, και μάλιστα των ατομικών διαφορών του μαθητή, παραπέρα ρυθμίσεως του παιδευτικού έργου. Σύμφωνα προς αυτή την αρχή, θα πρέπει η παιδαγωγός, αφού διαγνώσει την προσωπικότητα του μαθητή, να προσαρμόζει τη σχολική πράξη στις ατομικές ανάγκες και την ιδιαίτερη ψυχοσύνθεσή του. Έτσι, κάθε μαθητής θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ιδιαίτερο πρόβλημα σε όλες τις εκδηλώσεις και τις ασκούμενες σ' αυτόν από το σχολείο επιδράσεις, για παραπέρα διεύρυνση της ατομικότητάς του. Η κατ' αυτόν τον τρόπο επιτυγχανόμενη ανάπτυξη των ιδιορρυθμιών κάθε ατόμου είναι μεγάλης σημασίας, τόσο για την προσωπική του πρόοδο, όσο και για την εξυπηρέτηση της κοινωνίας, της οποίας οι διάφοροι πολιτιστικοί τομείς έχουν άμεση ανάγκη των ποικίλων ικανοτήτων των μελών της. Κατά την εφαρμογή της παιδαγωγικής αυτής αρχής στο σχολείο, την πρώτη ενέργεια αποτελεί, όπως τονίστηκε ήδη, η δ ι ά γ ν ω σ η  τ η ς  π ρ ο σ ω π ι κ ό τ η τ α ς  του μαθητή..." 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου